EDC Ranks in Canada’s Top Ten Responsible Corporate Leaders from Corporate Knights

Corporate Knights place EDC parmi les 10 meilleurs leaders en responsabilité sociale des entreprises

Published 04-01-16

Submitted by Export Development Canada

Export Development Canada (EDC) has again been ranked in the top ten among the Corporate Knights 2016 Future 40 Responsible Corporate Leaders in Canada.

“For EDC, good corporate social responsibility practices go beyond what happens within our walls,” says Signi Schneider, Vice President, Corporate Social Responsibility (CSR), EDC. “Each time we conduct a CSR review for a transaction, we aim to have a positive impact on the business community in the process.  Being top ranked once again as a Future 40 Responsible Corporate Leader is a testament to our work in this area.”

The sustainability of each organization is determined based on publicly available data across 12 sector-specific performance indicators, such as greenhouse gas emissions, health and safety, pay equity, leadership diversity and innovation.

Corporate Knights is a research organization, which annually assesses the sustainability of corporations in Canada. The Future 40 Responsible Corporate Leaders index recognizes organizations with revenues of less than $2 billion, or less than 2,000 employees. This year there were 107 organizations considered for the category.

“It’s no easy feat to be a Future 40 company but the fact that EDC is once again among the top-ranked organizations is an illustration of its continued dedication to excellence in corporate sustainability,” said Michael Yow, Lead Analyst, Corporate Knights.

EDC is Canada’s trade finance agency, and the leading provider of financing, insurance and bonding for Canadian companies of all sizes that do business outside of Canada.

“Sustainable business practices influence not only business decisions, but also business culture,” says Schneider. “At EDC, we can see how our CSR practices have made a difference in increasing our employee community engagement, our commitment to green investment, and our focus on continuous improvement. As our CSR program continues to evolve, we will look to industry leaders for best practices, and to understand the needs of Canadian businesses.”

This assessment recognizes the organizations which may one day be considered for the annual ‘Best 50 Corporate Citizens in Canada’, a ranking of organizations with annual revenues of more than 2 billion, and more than 2,000 employees, also released by Corporate Knights.

For a full outline of the Corporate Knights methodology, please visit the Corporate Knights page.

About EDC

EDC is Canada’s trade finance agency, providing financing and insurance solutions locally and around the world to help Canadian companies of any size respond to international business opportunities. As a profitable Crown corporation that operates on commercial principles, EDC works together with private and public-sector financial institutions to create greater capacity for Canadian companies to engage in trade and investment.

For more information about how we can help your company, call us at 1-888-434-8508 or visit www.edc.ca

Spokesperson

Caroline Elie

Export Development Canada

celie@edc.ca

OTTAWA, Le 1 avril 2016 /CSRwire/ - À nouveau cette année, Exportation et développement Canada (EDC) figure au nombre des 10 meilleures entreprises de la liste de Corporate Knights qui évalue les 40 futurs leaders en responsabilité sociale des entreprises (RSE) au Canada.

La viabilité de chaque organisation est déterminée d’après les données disponibles publiquement pour 12 indicateurs de performance spécifiques au secteur, comme les émissions de gaz à effet de serre, la santé et la sécurité, l’équité salariale, la diversité du leadership et l’innovation.

Organisme de financement du commerce extérieur du Canada, EDC est le principal fournisseur de produits de financement, d’assurance et de cautionnement destinés aux entreprises canadiennes de toute taille qui font des affaires à l’étranger.

Le cabinet de recherche Corporate Knights évalue chaque année la viabilité d’organisations canadiennes. Ce palmarès souligne la réussite d’organisations ayant moins de 2 000 employés ou un chiffre d’affaires inférieur à 2 milliards de dollars. Cette année, 107 sociétés avaient été retenues dans cette catégorie.

« À EDC, les bonnes pratiques en matière de RSE vont au-delà de nos murs », observe Signi Schneider, vice-présidente, Responsabilité sociale des entreprises. « EDC vise à offrir à ses clients des services consultatifs stratégiques, et à influer par le fait même positivement sur le milieu des affaires. Le fait de figurer à nouveau cette année à la liste des 40 futurs leaders en responsabilité sociale des entreprises (RSE) au Canada rend hommage à nos efforts à cet égard. »

« D'abord, il n'est pas donné d'être sélectionnée par Future 40. D'avoir été placée une fois de plus au rang des organisations les plus performantes reconnaît l'engagement d'EDC à faire preuve d'excellence en matière de viabilité d'entreprise », souligne Michael Yow, analyste principal, Corporate Knights.

« Les pratiques commerciales liées à la viabilité influent non seulement sur les décisions commerciales, mais aussi sur la culture des affaires », fait remarquer Mme Schneider. « À EDC, nous voyons comment nos pratiques en matière de RSE renforcent l'engagement de nos employés à l'égard de l'investissement dans la collectivité, notre engagement à soutenir les investissements verts et notre orientation vers l'amélioration continue. Notre programme de la RSE évoluant sans cesse, nous nous tournerons vers les chefs de file de l'industrie pour observer leurs pratiques exemplaires, et pour cerner les besoins des entreprises canadiennes. »

Cette évaluation reconnaît les organisations qui pourraient un jour espérer obtenir le prix annuel « Best 50 Corporate Citizens in Canada » (50 meilleures organisations citoyennes au Canada), qui honore les entreprises dont le chiffre d’affaires annuel est supérieur à deux milliards de dollars, également décerné par Corporate Knights.

Pour en savoir plus sur la méthode de sélection de Corporate Knights, veuillez visiter leur site Web.

À propos d’EDC

Organisme de financement du commerce extérieur du Canada, EDC offre des solutions de financement et d’assurance au pays et partout ailleurs dans le monde afin d’aider les entreprises canadiennes de toute taille à profiter des débouchés sur le marché international. En tant que société d’État exerçant ses activités dans un souci de rentabilité et appliquant des principes commerciaux, EDC travaille avec des institutions financières des secteurs privé et public dans le but de renforcer la capacité des entreprises canadiennes de s’implanter sur les marchés étrangers et d’y investir.

Pour savoir en quoi EDC pourrait aider votre entreprise, veuillez composer le 1"‘888 434"‘8508 ou visiter le www.edc.ca.

Porte-parole

Caroline Elie

Exportation et développement Canada

celie@edc.ca

Export Development Canada logo

Export Development Canada

EDC is a Canadian financial Crown corporation that helps companies go, grow, and succeed in their international business. We do this by providing financing, insurance, bonding, trade knowledge, and matchmaking connections to help Canadian companies sell and invest abroad. EDC can also provide financial solutions to foreign buyers to facilitate and grow purchases from Canadian companies. A financially self-sustaining corporation, EDC is a recognized leader in financial reporting, economic analysis. At EDC, we commit to carry out our mandate in a socially responsible manner consistent with our corporate values.

More from Export Development Canada